Thursday, June 05, 2008

Setahun setengah...

Bismillah

Setahun setengah, begitulah lamanya tidakku jenguk blogku ini. Sampai terlupa password dan title nya sekali! Hehe. Last update was on December 06, and many things have changed since then. Alhamdulillah, kini sudah bekerja dan status pun sudah berubah. Bakal berubah lagi statusnya hujung tahun ini, insya-Allah. Anyway, everything comes from Allah, kita hanya berusaha dan Allah lah yang menentukan semuanya.

Since this is the first entry from such a long silent, I feel that its better if we refresh or look back on our intention or niah,nawaitu in writing blogs.
Sabda Rasulullah s.a.w :
“Untunglah orang yang dari tangannya mengalir kebaikan
dan celakalah orang yang dari tangannya mengalir keburukan”

To all bloggers especially me, everything that is written,posted or any quotes in blog is meant to be shared to the world and as a reminder to all of us. Sebagai manusia biasa yang tidak sempurna, kita hendaklah ingat-mengingat antara satu sama lain kerana iman itu naik dan turun, hati kita sentiasa berbolak balik. Jadi apa yang kita inginkan adalah istiqamah dan terus membaiki diri serta beramal ke arah yang lebih baik, yang diredhai Allah.

No comments: